Good Practice - Kleuters: Speerpunt Met een doel
De leerkracht stelt hier voor aanvang van het voorlezen mooie hogere orde denkvragen. Ze vraagt om voorspelling (“waar zou dit boek over gaan?”) en vraagt naar den...
Lees meer...Delen is het nieuwe vermenigvuldigen. Op het kennisplein vind je waardevolle apps, boekentips (voor groot en klein), relevante artikelen, interviews en veel meer. Uiteraard is alle informatie toegespitst op de educatie van het jonge kind.
De leerkracht stelt hier voor aanvang van het voorlezen mooie hogere orde denkvragen. Ze vraagt om voorspelling (“waar zou dit boek over gaan?”) en vraagt naar den...
Lees meer...Een opbrengstbewuste leerkracht handelt vanuit de drie basisbehoeften. Met behulp van de reflectiewijzer in de bijlage toets je eenvoudig je eigen handelen. Handel...
Lees meer...1. Wat was de essentie van de Masterclass die je hebt gegeven? Een goede en efficiënte organisatie draagt bij aan goed onderwijs/spel/spelbegeleiding. 2. Ho...
Lees meer...SLO ontwikkelde doelen voor het jonge kind voor
 de ontwikkelingsgebieden taal, rekenen, sociaal- emotioneel, bewegingsonderwijs, kunstzinnige oriëntatie, oriëntat...
Lees meer...Begrijpend leesonderwijs is niets anders dan kinderen leren denken. En dat kan op verschillende niveaus: van herinneren en begrijpen tot toepassen, analyseren, evalueren ...
Lees meer...Een goede aansluiting van voor- naar vroegschoolse educatie en vervolgens een vloeiende overgang naar de schoolse situatie vragen om een goede afstemming, vanuit leerpl...
Lees meer...Het onderstaande model - het GRRIM (Gradually Release of Responsibility Instruction Model) van ‘Pearson & en Gallagher’ (1983) - wordt bij begrijpend luisteren...
Lees meer...